Nieuwe Facebookcampagne Land van Cuijk

Vrijdag 27 mei 2016
Deze week start het Regionaal Bureau voor Toerisme Land van Cuijk een nieuwe Facebookcampagne. De campagne wordt uitgevoerd in samenwerking met Imagro en Cybox en duurt tien weken.
Elke week worden op de Facebook-pagina Groeten uit het Land van Cuijk twee ‘heldenverhalen’ uitgelicht. De blogs vertellen de bijzondere verhalen over het oorlogsverleden (In het Spoor van de Oorlog) en de religieuze geschiedenis (’t Zalige Leven in het Land van Cuijk) van onze regio. Bij elke blog worden advertenties geplaatst met concrete aanbiedingen die bezoekers moeten verleiden om naar het Land van Cuijk te komen.
In de nieuwe campagne ligt de focus op het aantrekken van nieuwe toeristen en recreanten. Daarbij is de keuze gemaakt om in eerste instantie 35-plussers uit Zuid-Holland en Vlaanderen, met belangstelling voor fietsen, wandelen, religie, geschiedenis en historie, aan te spreken. De doelgroep is om budgettaire redenen gemaximeerd op iets minder dan 250.000 potentieel geïnteresseerden.  
Naar verwachting heeft een belangrijk deel van hen belangstelling heeft voor korte vakanties in een mooie omgeving, gekoppeld aan een bezoek aan historische plaatsen of gebeurtenissen.De Facebookcampagne is geslaagd als het leidt tot meer likes én tot meer doorkliks (minimaal 1000) naar de website www.heerlijkeontmoetingen.nl Ook het aantal doorkliks naar websites van organisaties en ondernemers wordt gemeten. Wat we niet -of in ieder geval zeer beperkt- kunnen vaststellen is hoeveel van onze nieuwe ‘Facebookvrienden’ uiteindelijk ook besluiten een arrangement in het Land van Cuijk te boeken