Afstudeeronderzoek

Maandag 17 juli 2017
In het eerste half jaar van 2017 heeft Michelle Swartjes uit Mill onderzoek gedaan naar het antwoord op de vraag hoe het RBT Land van Cuijk meer 50-plussers naar de regio kan trekken voor een meerdaags toeristisch-recreatief verblijf.
Op 8 juni heeft zij tijdens de beleidsdag van het algemeen bestuur van het Regionaal Bureau voor Toerisme Land van Cuijk haar bevindingen gepresenteerd. Uit haar onderzoek komt onder meer naar voren dat het RBT zich meer online kan profileren en een onderscheidende strategie moet inzetten die inspeelt op de behoeften van de 50-plusser en toeristische trends. Zo hecht de 50-plusser bovengemiddelde waarde aan een authentieke reclameboodschap, een merknaam en een persoonlijke benadering. Een trend is de behoefte aan variatie en beleving; een vakantie moet een unieke herinnering creëren.
De bevindingen heeft zij vertaald in het concept Eén Land van Cuijk, Negen Ontdekkingen, waarin de negen reisbestemmingen als Unique Selling Points dienen.
Benieuwd welke strategie en (visuele) middelen zij hiervoor adviseert? Onderstaand staat een link naar het adviesrapport.